Școala/Grădinița iubitoare de natură

Câteva recomandări pentru profesori:

🌳 Organizați ore de lectură afară, pe iarbă. Conectarea cu natura și cu ceilalți ajută la construirea unei culturi a clasei benefice învățării.

🌸Organizați vânători de comori ca activități educative. Nu necesită pregătiri sau materiale complexe. Se poate energiza comunitatea clasei și se pot sedimenta conținuturile.
(ex: obiecte pentru anumite litere, obiecte cu proprietăți/forme diferite, exemple de eroziune, camuflaj, simbioză, obiecte care duc cu gândul la tristețe, distracție, tinerețe, bătrânețe, obiecte efemere etc.)

🐦Studiați comportamentul păsărilor pentru a exersa abilitatea de a prezice, a observa, a analiza. Urmăriți ce culoare de paste preferă păsările comune (cum ar fi vrabia). Folosiți coloranți alimentari naturali (sfeclă roșie, suc de afine, turmeric). Încurajați elevii să facă previziuni pentru preferințele vietăților.

🍁Țineți un bol cu minunății în sala de clasă. Copiilor le place să adune tot felul de obiecte interesante. Acesta stimulează dorința celor mici de a vâna și culege lucruri, dar și reprezintă resurse pentru alte activități (comunicare orală, scrisă, artă, aprofundare etc.).

🌱Construirea unei grădini mici cu plante, ierburi aromatice, pietre, nisip și alte elemente naturale are avantajul stimulării tuturor simțurilor, pe lângă cel de consolidare și responsabilizare a colectivului atunci când contribuie împreună la întregul proces (cercetare, planificare, organizare, plantare, îngrijire)

Idei adunate din Vitamin N: The Essential Guide to a Nature-Rich Life, Richard Louv.

Scroll to Top