Cei 3 de A câștigători ai JOCULUI LIBER sunt…

  • AFARĂ copiii nu au parte de așa multe constrângeri dpdv MIȘCARE
  • spațiile din NATURĂ sunt adesea mai VARIATE și mai puțin structurate decât cele interioare
  • AFARĂ copiii nu au parte de așa multă restrângere dpdv EXPLORARE VIZUALĂ & MOTORIE

Aspect al funcționării cognitive care implică inhibiția și controlul impulsurilor, are capacitatea de a îmbunătăți învățarea. Apariția acestui aspect al cunoașterii la copiii mici, de exemplu, înlesnește învățarea în grup – ascultarea în liniște cu ceilalți a citirii unei povești sau așteptatul la rând cu alții într-o activitate comună.

  • necesită REZOLVAREA unei forme de problemă socială, cum ar fi SĂ DECIDĂ CE să joace, CINE se poate juca, CÂND să înceapă, CÂND să se oprească și REGULILE de implicare
  • rezolvarea acestor dileme și conflicte care apar în timpul jocului îi încurajează pe copii să facă compromisuri & să coopereze

Procesele care apar în jocul comun cultivă empatia, flexibilitatea, conștientizarea de sine și autoreglarea. Așadar, elemente ale „inteligenței emoționale”, acestea sunt esențiale pentru interacțiunile sociale de succes în viața adultă.

  • are potențialul de a ÎMBUNĂTĂȚI multe aspecte ale bunăstării emoționale, cum ar fi REDUCEREA la minimum a anxietății, depresia, agresivitatea, problemele de somn
  • starea de spirit îmbunătățită este și beneficiul cel mai probabil să consolideze joaca

Un zâmbet pe chipul unui copil care se joacă reflectă multiple procese fiziologice din organism care pot îmbunătăți sănătatea. Învățarea într-o perioadă critică de dezvoltare a faptului că jocul și mișcarea ameliorează stresul și îmbunătățesc starea de spirit poate ajuta copiii să mențină tiparele benefice de activitate fizică de-a lungul vieții.

Referințe: Resurrecting Free Play in Young Children – Looking Beyond Fitness and Fatness to Attention, Affiliation, and Affect (Hillary L. Burdette, MD, MS; Robert C. Whitaker, MD, MPH)

Scroll to Top